Sunday, November 12, 2017

5 Cara Yang Betul Memakai Perfume

5 Cara Memakai Parfum yang Benar  


Banyak orang keliru dalam memakai perfume. Kesalahan yang sering dilakukan adalah menyembur perfume dari jarak dekat. Niatnya supaya haruman perfume tahan lama. Tetapi sebaiknya perfume disemburkan dari jarak 15 sentimeter agar tersebar di kulit. Berikut adalah 5 tip memakai perfume yang betul. 


1. Jangan cuma di leher atau pergelangan tangan.
Semburkankan juga perfume ke leher, pergelangan tangan, pusat, di pelipat tangan, belakang lutut, betis, dan kaki.



2. Pakai lotion sebelum perfume.
Supaya kulit tidak kering, pakailah lotion sebelum menyemburkan perfume. Jangan risau aroma lotionakan bercampur dengan perfume. Kerana, perfume menjadi tahan lebih lama dikulit yang lembap. Pilih lotion yang wanginya seakan2 dengan wangi perfume.


3. Pakai perfume selepas mandi.
Setelah mandi, pori-pori kulit akan terbuka. Jadi, memakainya selepas mandi adalah waktu yang tepat. Perfume boleh melekat lama di pori-pori.


4. Sembur perfume dari jarak 15-25 sentimeter.
Dari jarak tersebut, penyebaran parfum lebih luas dan merata. Hasilnya, bau perfume lebih tahan lama, terasa ringan, dan menyenangkan.


5. Percaya diri.
Ini adalah senjata penting. Mungkin Anda menggunakan perfume dengan aroma baru untuk mencari suasana baru. Namun Anda belum "serasi" dengan wanginya yang terasa Penyelesaiannya, yakin.

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cara Membancuh Minyak Wangi / Perfume

Peralatan 1. Botol perfume - Botol perfume tersedia dalam berbagai jenis, model dan ukuran, mulai botol 3ml untuk sample, botol rol...